سایت شخصی مهندس ماندگاری

کتاب کنترل ولو
کتاب کنترل ولو
کتاب کنترل ولو

کنترل ولوها در واقع یکی از تجهیزات ابزار‌دقیق محسوب‌ شده و در بیشتر کاربردهای کنترل فلو، فشار و دمای سیالات به عنوان المان‌ نهائی یک لوپ کنترل‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ولوها در صنايع نفت و گاز‌ و پتروشيمي كاربرد گسترده‌اي داشته و از آنجائيكه در مراحل مختلف‌ عملياتي، از حفاري تا پالايش و از پالايش تا مصرف و صادرات بطور كلي موضوع فلوی سيالات بعنوان يكي از مهمترين مسائل فني و مهندسي مطرح مي‌باشد، لذا وجود وسايل و ابزار تنظيم و كنترل و یا قطع فلوی سیال‌، از درجه اهميت خاصي برخوردار است.

عدم وجود منبعی ساده، عملی و به‌روز در مورد این تجهیز مهم و پر کاربرد، اینجانب را بر آن داشت که کتابی را با همین موضوع جمع‌آوری، ترجمه و تألیف کنم. در این مجموعه علاوه بر مبانی و ساختار کلی کنترل ولو، اندکی نیز به مباحث طراحی و سایزینگ پرداخته شده که می‌تواند جالب توجه واقع شود. در این کتاب از همان لغات انگلیسی و اصطلاحات عملی‌ای استفاده شده که در کارخانجات و صنایع مختلف بین کارکنان تعمیرات و نگهداری مرسوم می‌‌باشد. از اینرو خواننده در طی مطالعه‌ی این کتاب عادت به استفاده از این لغات و اصطلاحات کرده و پس از آن به راحتی با افراد با تجربه ارتباط برقرار می‌کند.     

این مجموعه در اصل برای تکنسین‌‌ها و کارشناسان ابزاردقیق که هر روزه با این تجهیز سر و کار دارند تألیف شده است. اما خواندن آن برای تازه‌کاران باعث پیشرفت سریع در یادگیری عملی و مهارت در کار خواهد شد. توجه به نکات و توصیه‌های ذکر شده در این کتاب، دید عملی خواننده را باز کرده و او را در هر چه بهتر انجام دادن وظایف محوله یاری می‌کند.

خرید کتاب:

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند با انتشارات قدیس به شماره ۰۲۱۶۶۷۱۵۲۵۵ تماس حاصل کرده و یا از طریق لینک زیر کتاب را به صورت آنلاین خریداری کنند.
 
2.5 6 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x