سایت شخصی مهندس ماندگاری

اندازه گیری سطح مخازن
اندازه گیری سطح مخازن
اندازه گیری سطح مخازن

امروزه کاربرد ابزاردقیق در کارخانجات و پروسه‌های مختلف صنعتی به وفور دیده می‌شود. کنترل پروسه و سیستم‌های اندازه‌گیری پیچیده‌ای که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و … به کار می‌روند نیازمند ابزارآلات بسیار دقیق و حساس می‌باشند.

ابزاردقیق از جمله علومی می‌باشد که گستردگی و تنوع آن یادگیری آن را دشوار و زمان‌بر کرده است. چه‌بسا کسانی هستند که سال‌ها در زمینه ابزاردقیق فعالیت می‌کنند ولی همچنان نیاز به آموزش و به روز کردن اطلاعات خود دارند.

ابزاردقیق عموماً برای اندازه‌گیری چهار پارامتر دما، فشار، سطح و فلو استفاده می‌شود. اندازه‌گیری مقدار دقیق و مداوم سطح مواد موجود در مخازن ذخیره، مخازن صادراتی واقع در ترمینال‌های صادرات مواد نفتی، کشتی‌‌ها و همچنین مخازن موجود در پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی با توجه به ارزش بالای اینگونه مواد، بسیار پر اهمیت است.

در این کتاب انواع روش‌ها و تجهیزات اندازه‌گیری سطح مخازن، تانک‌ها و مواد انباشته شده معرفی می‌شوند. اصول عملکرد، موارد استفاده، نحوه نصب، مزایا، معایب و محدودیت‌های کاربرد هر روش به تفصـیل توضیـح داده مـی‌شود. همچنــین در انتهای کتـاب نحوه کـار با نرم‌افزارهـــای Aspen SloSH و Aspen BuSHel توضیح داده شده است. توسط این دو نرم‌افزار می‌توان تجهیز مناسب با کاربرد مورد نظر را به صورت کاملاً حرفه‌ای انتخاب کرد. 

خرید کتاب:

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند با انتشارات قدیس به شماره ۰۲۱۶۶۷۱۵۲۵۵ تماس حاصل کرده و یا از طریق لینک زیر کتاب را به صورت آنلاین خریداری کنند.
 
2.7 3 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x