سایت شخصی مهندس ماندگاری

مقدمه ای بر ابزار دقیق صنعتی
مقدمه ای بر ابزار دقیق صنعتی
مقدمه ای بر ابزار دقیق صنعتی

امروزه اهمیت سیستم‌های کنترل و ابزاردقیق در واحدهای صنعتی بر کسی پوشیده نیست. از لحاظ تاریخی ظهور بخش عمده‌ای از سیستم‌های کنترل و ابزردقیق را می‌توان همراه با شکل‌گیری صنایع نفت و گاز در جهان مشاهده کرد. در صنایع فوق از جمله واحدهای پالایش نفت،گاز، و پتروشیمی، عمل کنترل پروسه‌ها تقریباً به صورت دائمی و پیوسته صورت می‌گیرد. ابزاردقیق امکان به کارگیری و پیاده‌سازی پروسه‌های پیچیده‌ای که راه‌اندازی و نظارت بر آنها بدون کنترل اتوماتیک مشکل یا غیر ممکن است را فراهم می‌کند. مبحث ابزاردقیق به ارائه‌ی روش‌های مختلف اندازه‌گیری کمیت‌های فیزیکی می‌پردازد. در کاربردهای صنعتی غالباً چهار کمیت اصلی فشار، دما، سطح و فلو به‌طور وسیعی اندازه‌گیری می‌شوند.

در کتاب حاضر به اصول عملکرد و قوانین فیزیکی حاکم بر تجهیزات ابزاردقیق پرداخته شده است. در فصل اول، مفاهیم و تعاریف اولیه‌ بیان شده و در هر یک از فصول بعدی به ترتیب دستگاه‌ها و روش‌های اصلی اندازه‌گیری پارامترهای فشار، دما، سطح، و فلو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. این مجموعه در اصل برای کسانی تألیف شده که قصد ورود به حوزه‌ی ابزاردقیق را دارند. خواندن این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و شیمی می‌تواند مفید باشد. با یادگیری تعاریف و اصول فیزیکی بیان شده در این کتاب، خواننده دید خوبی را نسبت به تجهیزات ابزاردقیق پیدا خواهد کرد.

خرید کتاب:

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند با انتشارات قدیس به شماره ۰۲۱۶۶۷۱۵۲۵۵ تماس حاصل کرده و یا از طریق لینک زیر کتاب را به صورت آنلاین خریداری کنند.
 
3.8 4 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x